Opleiding Algemeen

De opleiding wordt in het algemeen ondersteund door een aantal diensten en commissies.

Dienst/commissieNaamContact
Examencommissie
Geschiedenis

De examencommissie controleert de toetsing binnen de opleiding geschiedenis, bemiddelt bij geschillen en ziet toe op de naleving van het Onderwijs-en Examenregelement (OER).
Dr. Ruud van Dijk (voorzitter)Verzoeken aan de examencommissie kunnen via de website van de UvA worden ingediend.
Opleidingscommissie Bachelor
Geschiedenis
De opleidingscommissie geschiedenis evalueert het onderwijs en adviseert over lopende onderwijszaken en heeft instemmingrecht over jaarlijks vast te stellen onderwijs- en examenregeling. De OC bestaat uit studenten en docenten.
Dr. Mart Rutjes (voorzitter, docent)
Lotte Pebesma (vice-voorzitter, student)
geschiedenis-oc-fgw@uva.nl
Opleidingscommissie Master
Geschiedenis
De opleidingscommissie masteropleidingen geschiedenis evalueert het onderwijs en adviseert over lopende onderwijszaken. De MA OC bestaat uit studenten en docenten.
Stephanie de Graaf (voorzitter, student)
Dr. Josephine van de Bent (vice-voorzitter, docent)
geschiedenisma-oc-fgw@uva.nl
Opleidingscoördinator
Geschiedenis en Europese studies
De opleidingscoördinator verzorgt de logistiek van de opleidingen Geschiedenis en Europese studies: roostering en zaalreservering onderwijs, studiegids en organisatie buluitreikingen.
Bart-Jan Roffelemail:
b.j.roffel@uval.nl
kamer:
Oost-Indisch Huis, E1.16
telefoon:
Coördinator bachelor
Geschiedenis
De coördinator bachelor coördineert het bachelorcurriculum en organiseert jaarlijks de open dag van de opleiding.
Dr. Bram Mellinkemail:
a.g.m.mellink@uva.nl
kamer:
Oost-Indisch Huis, E1.18
telefoon:
Coördinator tutoraat
Geschiedenis, Europese Studies en Religiestudies
De coördinator voor het tutoraat regelt en roostert de tutoraatsgesprekken in de bachelor- en masteropleidingen. Iedere student krijgt bij aanvang van het studiejaar een docent-tutor toegewezen, die in de tutorgesprekken advies geeft over studie-inhoudelijke zaken.
Mariël van der Veldtemail:
tutoraat-ger-fgw@uva.nl