Stages

Stages zijn een goede manier om het vakgebied in de samenleving te leren kennen. Zij gelden als keuzevakken van 6 of 12 EC. Stages zijn niet verplicht en worden bijna altijd buiten de poorten van de UvA uitgevoerd. Studeren in Amsterdam biedt wel veel mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen: denk aan musea en culturele organisaties, media en journalistiek, archieven, bibliotheken en uitgeverijen of het onderwijs. Ook kun je kijken naar gemeentelijke politiek. In overleg met de stagecontactpersoon wordt een stageplan gemaakt dat wordt ondertekend door alle betrokken partijen: de stagebegeleider, de organisatie of instelling die de stage verleent en de stagiair. In principe zoeken studenten zelf een stageplek, waarna zij contact opnemen met de stagecontactpersoon.

Meer informatie bij de stagecontactpersoon (zie “Studentenzaken” onder kopje “wie, wat, waar”).