Studeren in het buitenland

De UvA biedt diverse mogelijkheden om een deel van de opleiding in het buitenland te volgen. Vaak zijn er hiervoor verschillende beurzen beschikbaar. De makkelijkste manier om in het buitenland te studeren is met een uitwisseling. Studenten kunnen zich aanmelden voor een uitwisseling binnen Europa (Erasmus programma) of buiten Europa (Global programma). De opleiding Geschiedenis geeft studenten de mogelijkheid om de studieplanning zo aan te passen dat het mogelijk is om in het eerste semester van het derde jaar naar het buitenland te gaan. Wie op een ander moment naar het buitenland gaat loopt (verplichte) vakken mis en zal dus enige studievertraging krijgen.

Het is van belang een buitenlandverblijf tijdig en grondig te plannen, want de deadlines zijn vrij vaak vroeg in het collegejaar. Het International Office Humanities (vooral Erasmus) of het Global Exchange Office geeft advies. Als je een universiteit hebt gekozen en een studieplan hebt opgesteld, bespreek je dit met de contactpersoon Studeren in het buitenland (de huidige contactpersoon vind je onder “wie, wat, waar”).

Zie voor meer informatie de website over studeren in het buitenland.